کدام لنز 50mm را بخریم؟

کدام لنز 50mm را بخریم؟ بررسی و مقایسه ویدیویی 3 مدل لنز Canon 50mm

لنز 50mm اولین سرمایه گزاری هر عکاس در دنیای لنزهاست!

لنز 50mm چه نوع لنزی است

هرگاه در نام گذاری یک لنز تنها با یک عدد به میلیمتر مواجه شدید (مثال : 50mm یا 35mm یا 15mm) به این معناست که لنز مورد نظر از نوع Prime یا به اصطلاح فیکس یا ثابت است. و بر خلاف لنزهای دیگر که از یک بازه عددی به میلیمتر برای نامگذاری استفاده می کنند (مثال: 18-55mm یا 24-105mm یا 17-40mm) قابلیت تغیر زوم ندارند. به بیان دیگر در لنزهای prime شما امکان زوم کردن به سوژه را ندارید و این قابلیت در لنز لحاظ نشده. برای تغییر زوم تنها راه این است که عکاس با کم یا نزدیک کردن فاصله خود با سوژه ، نوع قاب بندی را تعیین کند.

ویدئو: نحوه نامگذاری لنزها و آشنایی با تفاوت لنزهای مختلف

مشاهده این ویدئو در یوتیوب | کانال YouTube حسام بختیارزاده | صفحه اینستاگرام حسام بختیارزاده

از دست ندهید: همه چیز درمورد عمق‌ میدان در فیلمبرداری و عکاسی + فیلم

۸ تکنیک فوق‌العاده برای عکاسی و فیلمبرداری + فیلم

چرا لنز 50mm بخریم؟

ساده ، کوتاه و صریح پاسخ این سوال را می دهیم: اگر قصد خرید فقط یک لنز Prime را دارید ، شک نکنید که بهترین انتخاب شما لنز 50mm است. تصاویر شفاف و فاصله کانونی 50mm عصای دست هر عکاسی خواهد بود. ما در کانون آنی‌بین خوب خاطرمان هست اولین لنزهایی که خریداری کردیم EF 50mm f1/8 II و Canon EF 17-40mm f/4L USM بود.

نحوه استفاده از لنز 50mm را ببینید

کانال YouTube حسام بختیارزاده | صفحه اینستاگرام حسام بختیارزاده

 

چه مدلهایی از لنز 50mm در بازار وجود دارد؟

در دنیایCanon شما با این موارد رو برو خواهید شد:

Canon EF 50mm f1/2L USM

Canon EF 50mm f1/4 USM

و در آخر لنز ویژه و دوست داشتنی Canon EF 50mm f1/8 II

کدام مدل لنز را از میان 50mm ها را خریداری کنیم؟

اگر برای سوال بالا پاسخ یک کلمه ای می خواهید جواب ما گزینه سوم است! لنزی عالی با f1/8 و قیمتی بسیار پایین که در عین حال تصاویری بی نقص را ثبت می کند.

لنز Canon EF 50mm f/1.8 II تصاویر بسیار شارپ و دقیق ثبت می کند. و تنها ایرادی که به آن می توان گرفت کیفیت ساخت پایین بدنه پلاستیکی آن است. وزن لنز بسار کم است و با توجه به نوع مانت EF ، میتوان آن را بر روی هر دو نوع دوربین های فول فریم و Crop Sensor نصب کرد.

با توجه به دهانه دیافراگم باز F1.8 میتوانید در نور کم و محیط های سربسته بدون استفاده از فلاش تصاویری کاملا دقیق و روشن و صد البته بوکه (Bokeh) های خارق العاده ای خلق کنید .

برای عکاسی صنعتی در صورتی قصد عکسبرداری کلوزاپ از سوژه خود را دارید می توانید روی این لنز حساب کنید. اما فراموش نکنید در عکسهای صنعتی از کارخانجات و محیط های مختلف ، هدف اصلی ثبت تصاویری باز و واید می باشد.

بنابر این از در دسترس بودن لنزهایی مثل 17-40mm یا 24-105mm و یا در صورتی که آماتور هستید 18-55mm اطمینان حاصل کنید.

لنز فیکس 50mm همانطور که از نامش پیداست به هیچ عنوان در رده لنز های واید دسته بندی نمی شود و تا حدی هم زوم است. این مورد هنگامی که از دوربین های Crop Sensor استفاده کنید بیشتر به چشم می آید.

در پایان شما را به تماشای بررسی ویدیویی 3 لنز اشاره شده ، نمونه عکسهای گرفته شده با هرکدام و بیان دقیق و مشروح نقاط قوت و ضعف هرکدام دعوت می نماییم.