آرم آگهی جام 24 روزنامه جام جم

پخش رایگان تیزر تبلیغاتی در صداوسیما

ماجرای پخش رایگان تیزر و آگهی تبلیغاتی در صداوسیما چیست؟

از اوایل سال ۹۶ اداره کل بازرگانی صدا و سیما در طی یک تصمیم انقلابی با اختصاص زمان پخش رایگان تیزر و آگهی تبلیغاتی برای موسسات تولیدی و خدماتی ایرانی که دارای شرایطی خاص باشند ، عصر طلایی جدیدی را برای شرکت ها ، موسسات و تولید کنندگان ایرانی ایرانی آغاز کرد که در آن می توانستند بدون پرداخت هزینه، آگهی های خودشان را هر چند کوتاه و موقت، در ساعات پر مخاطب تلویزیون پخش نمایند. ما در کانون آنی بین می خواهیم چند نکته را در این مورد با هم مرور کنیم.

نحوه کلی عقد قرارداد با صدا و سیما برای پخش تبلیغات (در حالت غیر رایگان) به چه صورت است؟

نحوه قرارداد با اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما که متولی پذیرش و پخش آگهی‌های بازرگانی صدا و سیما است، به این صورت است که شما مقداری پول در نظر می‌گیرید، سازمان نسبت به شرایط مختلف برای شما تسهیلات اضافه پخش در نظر می‌گیرد، سپس پول شما را ضربدر آن درصد تخفیفات اضافه پخش می‌کند و سپس رقم حاصل شده را با اصل پولتان جمع می‌کند و بعد آن را به عنوان اعتبار قرارداد شما در نظر می‌گیرد.

سپس شما با کمک شرکت تبلیغاتی، تیزری را آماده می‌کنید (یا زیرنویس، یا آرم آگهی، یا حک آرم و یا تقدیم برنامه) و آن را از طریق شرکت همکارتان و یا توسط خودتان برای شورای نظارت بر آگهی‌های اداره کل بازرگانی سازمان ارسال می‌کنید تا محتوای آن تایید شود و به شما متناسب با مدت زمان آن بر حسب ثانیه یک کد آگهی اعلام شود و سپس مجدد شما از طریق شرکت تبلیغاتی همکارتان می‌توانید بر اساس قیمت هر یک از موقعیت‌های پخش آگهی در برنامه‌های صدا و سیما (باکس آگهی) و قیمت تعرفه آن‌ها به ازای هر ثانیه پخش، برنامه پذیرش و پخش خود را در اداره کل بازرگانی صدا و سیما تهیه و تایید کنید و بعد در انتظار پخش آن بنشینید. اگر بنا بر هر دلیلی مثل تداخل برنامه‌ها تیزر شما از سوی صدا و سیما پخش نشود، اعتبار شما به حسابتان بازگردانده می‌شود و شما می‌توانید بر اساس اعتبار باقی مانده مجدد درخواست پخش در موقعیتی جدید را بدهید.

در حالت پخش رایگان تبلیغات، چه اقداماتی را باید انجام دهید؟

  1. شما باید یک شرکت تولیدی ، نرم افزاری ، انتشارات ، آژانس مسافرتی ،‌ سایت فروشگاهی ، مجتمع تجاری ، خدماتی و … باشید.
  2. برای هرکدام از موارد بالا مدارک مشخصی لازم است که با مراجعه به وبسایت اداره کل بازرگانی صدا و سیما می توانید از لیست انها مطلع شوید.
  3. نماینده رسمی شما با آماده نمودن مدارک لازم به اداره کل بازرگانی صدا و سیما مراجعه و اقدامات اولیه برای عقد قرارداد را انجام می دهد. این پروسه را می توانید خودتان با در دست داشتن مدارک کامل انجام دهید (که ابدا کار سختی نیست) یا اینکه شرکت تبلیغاتی ای که تیزر و آگهی شما را تولید کرده این کار را برایتان انجام خواهد داد.
  4. در حین عقد قرارداد و در صورت کامل بودن مدارک، بر اساس تعداد کارگر و کارمندان شما که از لیست بیمه شدگان تامین اجتماعی مجموعه شما مشخص می شود، به میزان مشخصی ثانیه پخش رایگان در اختیار شما قرار داده می شود. مثلا ۹۰۰ ثانیه که ۶۵۰ ثانیه آن پخش تلویزیونی و ۲۵۰ ثانیه آن پخش رادیویی خواهد بود.

نکته مهم:‌
خوب است بدانید در حالت پخش غیر رایگان، درصد قابل توجهی از هزینه های پرداختی شما به بازرگانی صدا و سیما، به عنوان پورسانت یا کمیسیون به شرکت تبلیغاتی مراجعه کننده به سازمان پرداخت می شود. برای همین است که شرکت ها و کانون های تبلیغاتی برای عقد قرارداد با بازرگانی صدا و سیما از جانب شما اصرار می ورزند!
اما در حالت پخش رایگان خبری از این کمیسیون شیرین و باد آورده نیست. لذا شرکت ها و کانون های تبلیغاتی اصراری به انجام امور عقد قرارداد پخش از جانب شما ندارند مگر با دریافت هزینه اضافی و یا برای ترغیب شما برای سپردن تولید تیزر و آگهی تبلیغاتی به آن ها!

  1. پس از عقد قرارداد لازم است در زمانی که به شما اعلام می شود تیزر و آگهی تبلیغاتی خود را برای بررسی و ممیزی و دریافت کد پخش به واحد مربوطه در اداره کل بازرگانی صدا و سیما ارائه نمایید.
  2. در صورت تایید محتوای تبلیغاتی شما و عبور از ممیزی، با مشورت کارشناسان سازمان، اقدام به انتخاب زمان های پخش (کنداکتور) خواهید نمود. به عنوان مثال اگر به شما ۱۲ مرتبه پخش رایگان تعلق گرفته است زمان های پخش این ۱۲ مرتبه را در یک جدول زمانی انتخاب خواهید کرد. مثلا روز شنبه قبل از اخبار ساعت ۲۱ ، قبل از سریال پرطرفدار شبانه ، قبل از اخبار ساعت ۲۰:۳۰ و …

تیزر تلویزیونی

برای ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی خود چه کار باید انجام دهید؟

متاسفانه برخی شرکت ها و مجموعه هایی که برای اولین بار قصد استفاده از پخش رایگان آگهی تبلیغاتی از تلویزیون را دارند تصور می کنند از آن جایی که پخش تلویزیونی به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار گرفته، تولید آگهی تلویزیونی نیز باید با کمترین هزینه انجام شود. این تصوری کاملا اشتباه است. حق پخش رایگانی که در اختیار شرکت ها قرار گرفته ارزشی در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان دارد و در صورت تولید یک آگهی بی کیفیت و ضعیف ، تمام این فرصت ارزشمند از بین خواهد رفت.

آگهی سریع ارزان خوب پخش رایگان

آیا ساخت تیزر تبلیغاتی سریع و ارزان و خوب شدنی است؟ – منبع تصویر :‌ iranads.club

ساخت تیزر تبلیغاتی مناسب و قوی، موضوعی است که در صورت صرف هزینه و زمان کافی می تواند بیشترین اثرگذاری مثبت را بر روی برند شما داشته باشد. عکس این مساله هم صادق است. در صورتی که شما قصد دارید برای اولین بار در برابر دید میلیون ها مخاطب قرار بگیرید مهم است که این اولین نمایش چگونه باشد و چه تاثیری بر روی مخاطب شما داشته باشد. اگر اولین حضور شما در تلویزیون با یک آگهی و تیزر تلویزیونی بی کیفیت و سطحی باشد، دیگر اصلاح تصویر ذهنی مخاطب به این آسانی ها نخواهد بود.

سریع و ارزان می‌شود ساخت، اما خوب نمی شود

سریع و خوب می‌شود ساخت، اما ارزان نمی شود

خوب و ارزان هم می‌شود ساخت. اما سریع نمی شود

نمونه آگهی ها و تیزرهای تبلیغاتی تولید شده در کانون آنی بین را ببینید

توصیه کارشناسان این است که به جای استفاده از خدمات ارزان قیمت ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی که در نگاه اول ممکن است وسوسه کننده به نظر برسند، به یک مجموعه قوی و با سابقه مراجعه نمایید که نمونه پروژه های انجام شده آن ها شما را از کیفیت خروجی نهایی مطمئن سازد

این تصمیم اثری انکار ناپذیر بر روی سرنوشت برند شما خواهد داشت و انتخاب یک مجموعه ارزان قیمت برای صرفه جویی چند میلیون تومانی در ساخت تیزر تبلیغاتی، ضررهای جبران ناپذیری در آینده به همراه خواهد داشت. کافی است همین امشب با این دید به تبلیغات تلویزیونی دقت کنید و آگهی های خوب را تشخیص دهید. سناریوی خوب با کارگردانی مناسب یک تیزر زیبا و دلنشین را به ارمغان خواهد آورد اما یک آگهی ضعیف تصاوبر بی سروته یک کارخانه خواهد بود که چند جمله شعاری و خسته کننده که هیج جذابیتی برای مخاطبین تلویزیون ندارد آن را همراهی خواهد کرد.

ما در کانون آنی بین تمام تلاشمان را خواهیم نمود تا در این مسیر پر پیچ و خم شما را به بهترین نحو همراهی کنیم و بهترین آگهی و تیزر تبلیغاتی ممکن برای برند شما را تولید کنیم.

ساخت تیزر تبلیغاتی + تعرفه قیمت

ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر تبلیغاتی

منبع بخش های کوچکی از این مطلب وبسابت iranads.club می باشد